VELKOMMEN til Larvik Seilforening sin junior side

Larvik seilforening er opptatt av å ha et trygt, inkluderende og lærerikt miljø for de unge seilerne. Vi har de siden sesongen 2016 hatt en stor nysatsning på rekrutering og tilbud for Barn og unge.

Seilforeningen skal være et lærerikt og godt sted å være for seilerne, men også foreldre, søsken og venner er viktige, velkomne og skal ha det trivelig på våre arrangementer.

Vi satser på helårs aktivitet og å ha et miljø som inkluderer også seileres familie.

Juniorkurs i Optimistjolleseiling

Optimistjollen er verdens mest brukte båt for opplæring. Om ikke mor eller far kan seile er ikke det så farlig, vi har gode og snille trenere og du kan bruke foreningens joller inntil du evt kjøper din egen. Du trenger en seilevest og du må kunne svømme for å begynne å seile.

Vi starter opp med nye kurs våren 2020.

Seiling er sosialt både på land og ute på vannet. Opplæringen er preget av moro og mestring, steg for steg. Det gir selvtillit, fysisk styrke, konsentrasjonsevne og evnen til å ta raske avgjørelser.

Kursavgiften inkluderer medlemsavgift og leie av jolle.

Kontakt vår juniorleder Ina Kristoffersen

junior@larvikseilforening.no

Anlegget og Gruppene

Vi har gode seilarenaer rett utenfor bryggeanlegget vårt på Ødegården i Viksfjord, også kjent som Seilerhytta. Vi har gode arealer rundt jollestranda som ofte er første kjennskap til klubben. Derfra seiler vi Optimist og etter hvert, RS FEVA, Laser, Europajolle, eller andre joller. Sommerstid er det også et godt Hobie Cat miljø på jollestranda. I tilknytning til jolleområdet har vi et relativt nytt klubbhus med bl a seilloft og gode garderobeanlegg.

Jollene

Optimist: (enmannsjolle som passer for barn fra ca 7-14år)

Vi holder nybegynnerkurs samt trening for de viderekommende på torsdager. Klubben har ca ti optimistjoller til utlån ifm trening og regatta.

RS Feva: (to-mansjolle som passer for eldre barn og ungdom, fra ca 12-16 år)

Klubben har 3 Fevaer som benyttes av ungdom på tirsdager og de eldste optimistseilerene under torsdagstreningene.

Ta kontakt dersom det er noe du lurer på/ ønsker å prøve!

Nyheter

KlubbtøyKlubbtøy2019-11-12T23:00:00Z Det er nå muligheter til å bestille klubbtøy med Larvik Seilforening logo. Ved bestilling senest 01.12.2019 kan det leveres før jul. Neste bestillingsfrist er medio mars med levering starten av april 2020.
DugnadDugnad2019-09-30T22:00:00ZHøstdugnad lørdag 26.10
Årsfest 2019Årsfest 20192019-09-08T22:00:00ZHold av datoen!
Waszp NM 2019Waszp NM 20192019-09-01T22:00:00ZDet første Norgesmesterskapet i Waszp ble en suksess!
Larvik Seilforening 130 årLarvik Seilforening 130 år2019-05-19T22:00:00Z"Aar 1889 den 21de. Mai afholdes efter Indbydelse af endel Baadeiere et Møde i Thora Hanssens Hotel for at tage under Overveielse hvorvidt en Seilforening bør søges opprettet hersteds."
Oppstart av tirsdagsregatta og påmelding for vårserien 2019Oppstart av tirsdagsregatta og påmelding for vårserien 20192019-05-04T22:00:00ZVi setter i gang tirsdagsregattaene tirsdag 7. mai. Dette blir oppvarming og rustbank før vi starter de tellende rundene i Vårserien 14. mai.
Nybegynnerkurs i OptimistNybegynnerkurs i Optimist2019-04-11T22:00:00ZEr du glad i vann, kan svømme og er du mellom 8 og 12 år? Da kan du begynne å seile optimist! Larvik Seilforening inviterer til kullseilingsøvelser og infomøte angående nybegynnerkurs i Farrishallen søndag 28. april kl. 11:00.
Vårdugnad 2019Vårdugnad 20192019-03-28T23:00:00ZVårdugnad lørdag 6.04.19
Årsmøtedokumenter 2018Årsmøtedokumenter 20182019-03-18T23:00:00ZDokumenter til årsmøtet 2018 finner du under arkfanen "Administrativt" og årsmøtedokumenter
ÅrsmøteÅrsmøte2019-01-31T23:00:00ZDet avholdes årsmøte i Larvik Seilforening onsdag 27. mars kl. 18:00.

>>https://atea.klubb.nif.no/Sider/ProduktKlubbkontor.aspx>>

Alle nyheter

Vinteropplag 2019/2020Vinteropplag 2019/20202019-09-11T22:00:00ZMedlemstilbud på vinteropplag i Ødegården 2019/2020.
SKAGERAK SKJÆRGÅRDSCUP 2019SKAGERAK SKJÆRGÅRDSCUP 20192019-05-13T22:00:00ZSkagerak Skjærgårdscup er et samarbeid mellom arrangørene Brevik Seilforening, og Larvik Seilforening. De fire regattaene som utgjør cupen i 2019 er Stråholmen Rundt, Rauerseilasen, Svennerseilasen og Rødskjærseilasen.
IOM rankingseilasIOM rankingseilas2019-04-27T22:00:00ZRankingseilas for IOM gjennomført under gode forhold i dag. Klikk på bilde for resultater.