Adkomst

​Larvik ligger ved E18 ca 130 km sør for Oslo og har gode kommunikasjoner med tog samt direkte fergeforbindelse til Hirtshals i Danmark, og til Strømstad i Sverige fra nabobyen Sandefjord (se fergeruter hos Colorline). Nærmeste flyplass er Torp som ligger ved E18 nær Sandefjord, og har direkte fly til København(Widerøe), London(RyanAir) og Amsterdam(KLM) samt mange innenriks forbindelser.

Kommer du med bil nordfra på E18, er det enklest å ta av mot Larvik Øst  (rv 40) like etter brua over Lågen ved Bommestad, kjør rett frem i første rundkjøring og fortsett på rv40 langs vestiden av Lågen helt til rundkjøringen ved jernbaneovergangen og ta til venstre inn på rv303 mot Sandefjord (og "Gloppe Bru"), og følg deretter beskrivelsen nedenfor.

Kommer du sørfra på E18 tar du første avkjøring mot Larvik og kjører gjennom Larvik på Storgata som går over i rv 303 til "Gloppe Bru", og følg deretter beskrivelsen nedenfor.

Befinner du deg i Larvik, kan du kjøre fra Storgata mot Sandefjord til "Gloppe Bru" på rv 303 ("ytre"/"nedre" veien til Sandefjord) og følg deretter beskrivelsen nedenfor. (Det er også mulig å ta buss til Gon Camping som ligger en 15 min spasertur fra Seilerhytta på gangvei/sti via Frenvik - se kartet).

Landeveien fra "Gloppe Bru" på rv 303 ved Larvik:

Etter å ha krysset Lågen på "Gloppe Bru" i retning Sandefjord tar du til høyre mot Gloppe/Gon i rundkjøringen og deretter til venstre mot Viksfjord i neste rundkjøring (etter Shellstasjonen på Gloppe). Følg deretter veien ca 3 km før du tar av til høyre ved skiltet merket "Ødegården" og "Seilerhytta" og kjør ca 1 km til du ser Seilerhytta ved enden av veien (etter fartsdumpene).

Vi oppfordrer gjester til å parkere på jordet på venstre side når man kommer ned på området (betalingsboks).  Parkeringen ned til høyre mot sjøen er kun til medlemsparkering med synlig parkeringsbevis (medlemskort).

Sjøveien:

Rent farvann er det rett inn vestfra mellom Malmøya og Hummerberget. Hold NV av Vikerbåen (grønn stake) og Sundskjærene på veien inn. Fortøy ved første ledige plass og kontakt kiosken i Seilerhytta for å få anvist plass. Det er god ankerbunn på Ødegårdsbukta hvis havna er full, og en ennå lunere ankringsplass finnes i "Skutebukta" på NØ spissen av Malmøya (hvis "sør-vesten" er frisk).

I sommersesongen går det turbåt fra Stavern og Larvik til Viksfjord.

Innkvartering:

Foruten at vi tilbyr våre tilreisende gjester å bo i sine båter i havneanlegget, eller i bobil eller telt på eiendommen, har Larvik Seilforening noen få overnattingsplasser for regattaseilere på Holmenhytta (se "Seilerhytta" ). Ved større arrangementer kan vi innkvartere regattaseilere på "Sportellet" (20 min gange) eller "Feriehjemmet" på Malmøya (10min båttur ).

Vi anbefaler forøvrig følgende ínnkvarteringsmuligheter for seilere:

Enkel innkvartering finnes på Gon Camping (15 min gangavstand) og ByTheWay Holms Motell  (ved E18 like nord for avkjøringen til Larvik).

For den som ønsker litt luksus kan vi anbefale Hotell Wassilioff i Stavern eller det nye spa-hotellet Farris Bad ved Fritzøe Brygge.

Gode alternativer er også Quality Hotell Grand Farris på Storgata med utsikt mot Larviksfjorden.

Websiden Visit Larvik  har ytterligere informasjon.

dog checks

Regatta/Tiles/mesternes_mester.png
/regatta/Sider/Hjem.aspxNavigasjon på siden
Havn/Tiles/seilkretser.png