God Jul og Godt Seilsportår 2017 !

​Copyright Valery Kokoulin

Are Thjømøe
14.12.2016
Julehilsen fra leder i LSF

Kjære medlemmer

Vi er i ferd med å legge bak oss et spesielt år i seilforeningen.

Det spesielle går ikke på aktivitetene på vannet.  Der har det gått som forventet med en rekke arrangementer vi selv har gjennomført eller deltatt i. Noen av høydepunktene har vært Lars Nilssens NM i H-båt, foreningens 6. plass i norsk seilsportsligas 1. divisjon (15 foreninger deltok) og traktering av 350 nederlendere i Colin Archers Memorial Race. For bare å nevne noe.

Det spesielle er at vi på tampen av året har fått avklart hva festeavgiften på Holmen,  Godthåpstranda og Jollestranda blir frem til 2030.

Voldgiftsretten fastsatte leien, som indeksreguleres til kr. 180.000 per år fra og med 2015.

Dette var noe høyere enn vi hadde håpet på, men svært langt under kravet fremsatt av grunneier. Styret ser seg tilfreds med resultatet. Saken har pågått i to år og til tider tatt noe fokus bort fra det vi skal drive med, nemlig fremme av seilsporten.

Nå har vi en trygg, god og ikke minst en forutsigbar økonomi som gir oss et godt handlingsrom i årene som kommer. Nå ser vi fremover og setter alle "kluter" til for sesongen 2017.

Det er med stor glede jeg ønsker alle våre medlemmer en God Jul og et riktig Godt Seilsportår på Seilerhytta, Holmen og på sjøen!

Hilsen Are Thjømøe