Norsk Seilsportsliga - Race Report 2018

LSF damelag ble lagt merke til i 2018

​LSF sitt damelag fikk muligheten til å seile i 1. divisjon i Larvik og Arendal. De ble lagt godt merke til!

Regattaansvarlig
07.12.2018
I linken nedefor kan dere lese alt om Norsk Seilsportsliga i 2018, og litt om det som kommer til å skje i 2019.
Hele 84 sider med gøy og interessant lesning og mange fine bilder av Larvik Seilforenings seilere!

Presidenten i Norges Seilforbund, Jørgen Stang Heffermehl, kaller seilsportsligaen for noe av det viktigste som er gjort for breddeseiling i Norge  i senere tid. Norsk Seilsportsliga inneholder per i dag to divisjoner. Håpet og målet på litt sikt er å kunne utvide med enda en på en eller annen måte.

Seilsportsligaer er nå etablert i 20 land, og det å få delta i Sailing Champions League er et mål for de beste alle ligaene. I Race Report kan du også lese om at det nå er i ferd med å bli etablert egne stevner for juniorer, damer og funksjonshemmede – og at ligaseiling sprer seg til stadig flere land og kontinenter. Det som startet i Tyskland i 2013 er i ferd med å bli et stort, internasjonalt univers.

Klikk på linken for å komme til rapporten: https://bit.ly/2zDEWrK

NB! Statistikken på side 60 inneholder noen feil. Flere seilere på LSF sitt lag har flere seiere enn det som kom på trykk!