Seilsportsligaen kommer til Larvik

Jon Amtrup
02.02.2017
Årets Seilsportsliga blir i sin helhet arrangert på Østlandet for å redusere kostnader for både arrangører og seilere.
Larvik Seilforening arrangerer stevner 29-30. juli og 5-6. august.
Det er avgjørende for Norges Seilforbund og Seilsportsligaen at vi klarer å redusere kostnadene denne sesongen. Tilbakemeldinger vi har fått fra seilerne tyder på at de også gjerne ser at reisekostnadene blir mindre. Det skal vi klare ved å arrangere alle stevnene på Østlandet, sier Espen Guttormsen, generalsekretær i Norges Seilforbund.

Ligastyret hadde møte mandag og var enige i beslutningen. Komprimering av ligaen på Østlandet betyr at de som bor lengst unna kan få billige flybilletter til sentrale destinasjoner som Gardermoen og Torp, mens resten av seilerne er innen kjøreavstand. Ligastyret ser også for seg at kommende sesonger av ligaen så blir stevner lagt på Vestlandet og Nord-Norge.

Men i 2017 blir Seilsportsligaen avviklet på Østlandet.  Det begynner i Oslo etter samme oppskrift som i fjor med begge divisjoner i løpet av lørdag og søndag. Deretter tar Sandefjord over med to helger i juni. Etter sommerferien arrangerer Larvik SF det tredje stevnet fordelt på to helger.

Den siste og avgjørende finalen blir i Moss. Da skal igjen begge divisjonene seile samtidig, og seilasene foregår fredag 8. september og lørdag 9. september. På lørdagskvelden blir det stor seilfest for alle deltakerne, funksjonærer og andre som vil være med.

Datoer Seilsportsliga 2017

13. og 14. mai i Oslo

17. og 18. juni Sandefjord 2. divisjon

24. og 25. juni Sandefjord 1. divisjon

29. og 30. juli Larvik 2. divisjon

5. og 6. august Larvik 1. divisjon

8.-9. september Moss - og fest på lørdagskvelden.