Om LSF

Larvik Seilforening er medlem av Norges Idrettsforbund og Vestfold Idrettskrets gjennom Vestfold Seilkrets tilknyttet Norges Seilforbund. Foreningen er registrert i "Grasrot"-registeret for frivillige organisasjoner hos Norsk Tipping og dersom du er registrert spiller hos Norsk Tipping kan du donere 5% av det du spiller for til Larvik Seilforening ved å benytte denne strekkoden når du spiller.

Larvik Seilforening disponerer en av landets beste seilarenaer med regattabaner i både åpne og beskyttede farvann med god vindstatistikk .

Foreningen har en flott landeiendom med klubbhus og tilhørende bygninger for oppbevaring av seil og utstyr for foreningens aktiviteter.

På Seilerhytta finnes spisested med alle rettigheter som er åpent for besøkende mens Holmenhytta fungerer som klubbhus og kurslokale for medlemmer. Holmenhytta er  totalt renovert i 2006 samtidig som vi har fått en stor ny uteplatting med benker, bord og grill for hyggelig ute-opphold. Like ved ligger Startbua med regattakontor og standplass for tirsdagsseilaser. Det tilhørende havneanlegget har plass til ca 165 store og små båter og har ramper for utsetting av joller.

Larvik Seilforening ble etablert i 1889, og er således en av landets eldste seilforeninger (opprinnelig "Laurvigens Forening for Lystsejlads") hvor et kjent navn som Colin Archer var en av grunnleggerne. Idag har vi over 660 medlemmer og mer enn 100 båter. Vi ønsker alle med interesse for seilsport velkommen som nye medlemmer, se: Medlemsskap.

Foreningens organisasjon:

◾Styre
◾Juniorgruppe
◾Ungdomsgruppe
◾Tur/Havgruppe

Lederen av hver av gruppene velges av årsmøtet for en periode på to år og representerer i styret med stemmerett. Foruten leder skal hver av gruppene  ledes av en komité bestående av minimum 2 personer. Minst 1 av disse skal ha vært medlem i Larvik Seilforening i minimum 3 år. Samtlige komitémedlemmer skal være utnevnt av leder i gruppen senest 6 uker etter årsmøtet, og skal godkjennes av styret. Foruten forannevnte komitémedlemmer er det ønskelig at minimum en junior og en ungdom trekkes inn i sine respektive grupper på styringsnivå.

Larvik Seilforenings kontonummer er 2510.19.78454

Beskrivelse

Havnhttp://larvikseilforening.klubb-default.idrettsforbundet.no:8000/Tiles/anlegg.png
Havn og anlegg